Tilaa pelkkä ääni!

Äänityöt ja spiikkaukset

Valitse ammattimainen, lämmin ja selkeä ääni, jonka ehkä tunnistatkin tuhansien radio- ja tv-mainosten sekä yritys- ja koulutusvideoiden taustalta.

Mainosten ja videoiden lisäksi olet saattanut kuulla äänen vaikkapa Google Mapsin navigaattorista, rentoutusääänitteistä, robotti-imurista, autosi ohjauspaneelista tai Singapore Airlinesin lennolla.

Spiikit voidaan toimittaa valmiiksi editoituina ja ammattilaisstudiossa äänitettynä tai ne voidaan äänittää tilaajan itse valitsemassa studiossa.

Voice-overs

Order a professional voice-over!

Choose a professional, warm and clear voice that you may recognise from thousands of radio and TV commercials and corporate and educational videos.

In addition to commercials and videos, you may have heard my voice on your Google Maps navigator, meditation track, robot vacuum cleaner, car centre console, or on a Singapore Airlines flight.

The voice-over can be pre-edited and recorded in a professional studio or at another location of your choice.

You can reach me at
pirjo.huttunen@promene.fi

PODCASTIT

Puhe on jälleen pop!

Podcast tarkoittaa verkossa jaettavaa äänitettä, jonka voi ladata omalle tietokoneelle tai kannettavaan soittimeen.

Podcast on siis eräänlainen radio-ohjelma, jonka kuuntelija voi kuunnella silloin, kun hän itse haluaa.

Kun tavallinen radio-ohjelma esitetään tiettynä ajankohtana ja tietyllä taajuudella, voi podcastin kuunnella milloin tahansa, miten monta kertaa tahansa, kokonaan tai osissa.

Mistä aiheita?

Mikäli yrityksellä on oma asiakaslehti, tarjoaa se helpoimman lähteen myös podcasteille.

Lehden mielenkiintoisimmat ja informatiivisimmat artikkelit voidaan pienellä vaivalla muokata puhuttuun muotoon.

Luontevia aiheita ovat myös kaikenlaiset ohjeet ja vinkit, jotka suoraan tai mutkan kautta liittyvät yrityksen tarjoamiin tuotteisiin tai palveluihin.

Joskus hyviä aiheita podcasteihin tulee suoraan käyttäjiltä asiakaspalautteen muodossa. Silloin podcast toimii aidosti vuorovaikutteisena kanavana yrityksen ja asiakkaiden välillä.

MIKSI YRITYKSEN KANNATTAISI JULKAISTA PODCASTEJA JA MITÄ NE VOISIVAT SISÄLTÄÄ ?

Ihmiset kuuntelevat podcasteja samoista syistä kuin muitakin ohjelmia, joko viihtyäkseen tai saadakseen
itselleen hyödyllistä tietoa.

Podcastit tarjoavatkin yrityksille
erinomaisen kanavan välittää informaatiota
omista tuotteistaan ja palveluistaan,
kunhan sen tekee tyylikkäästi.

Kaupallisuus podcasteissa

Hyvä podcast antaa kuuntelijalle hyödyllistä tietoa yrityksen tuotteista tai palveluista olematta kuitenkaan tyrkyttävän kaupallinen.

Tyylikäs tunniste ennen varsinaista ohjelmaa ja sen jälkeen ei häiritse ketään. Sen sijaan jos podcast on täynnä mainontaa tai asiaohjelmaksi tekeytyvä podcast onkin suorasukaista firman puffaamista, kääntyy kaupallisuus helposti yritystä vastaan.

Parasta on, jos yhteys podcastin sisällön ja yrityksen välillä on niin luonnollinen, ettei mitään erillistä mainontaa tarvita.

Kiinnostuitko omasta podcastista?